tiistai 17. huhtikuuta 2012

Pieniä ihmeitä ja suurempiakin


Pääsiäinen pistää aina ihmettelemään. Minua ei niinkään ihmetytä se, mitä pääsiäisenä kerrotaan tapahtuneen – siis Jeesuksen kärsimys, ristinkuolema ja ylösnousemus. Se on minulle uskon asia, sitä en enää vuosiin ole juuri ihmetellyt, olenpahan vain pitänyt totena. Joka vuosi toistuvasti olen sen sijaan havainnut ihmetteleväni sitä, miten puhuttelevia nuo Raamatun kertomat tapahtumat tuntuvat olevan.

Kuutena vuonna peräkkäin olen ollut rakentamassa Munkkiniemen kirkolle Ristin tietä – polkua pääsiäisen tapahtumiin. Kuutena vuonna olen sen jälkeen saanut hiljaisella viikolla ihmettellä Ristin tien kulkijoiden keskittymistä tähän Suureen Kertomukseen … on ollut hienoa saada kertoen kuljettaa polulla niin vahvasti kuuntelemiseen keskittyneitä koululuokkia, harvoin on saanut kuulla niin monenlaisia oivalluksia kuin noiden ryhmien kanssa.

Kiitän kaikkia niitä opettajia, jotka tänäkin vuonna antoivat oppilailleen mahdollisuuden pääsiäisen kertomusten ihmettelyyn. Kiitän niitä lapsia, jotka jakoivat kanssani tuolla polulla ihmettelyn myötä oivalluksiaan. Toivon, että pääsiäisen ilosanoma on saanut jo kauttanne kulkea eteenpäin.

Hetu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti